Husky pomáhá: představení týmu terénního programu Progressive
Terénní pracovník, teréňák, výměnář, ten s brašnou, pro některé káčkař, všechna tato oslovení slýcháme při práci v terénu. Tak
V tomto článku bychom rádi představili jeden z programů naší organizace, Ambulantní služby Progressive na příkladu meziorganizační spolupráce.
V programu Ambulantní služby Progressive pracujeme s klienty zejména formou intenzivní individuální práce. Velkou snahu klademe na individuální potřeby klientů v sociální,zdravotní, nebo adiktologické oblasti.
Z toho vyplývá, že s každým klientem může práce vypadat odlišně. Nedílnou součástí pracovníka v ASP je i síťování a propojování klientů s dalšími spolupracujícími a návaznými službami. A právě této poslední složce se budeme v našem článku věnovat.
V některých případech naši kolegové z ASP fungují trochu jako kouzelníci, kteří musí ve spolupráci s klientem „vykouzlit“ řešení i zdánlivě neřešitelných situací.
V tomto příběhu se na nás obrátili kolegové z terénního programu jiné organizace s tím, že jsou v kontaktu s klientem, pro kterého by byla vhodná forma intenzivní spolupráce ve formě Case managementu, kterou také poskytujeme.
Náš kolega spolu s pracovnicí terénního programu jiné organizace vyrazili na společnou schůzku s klientem, která proběhla u něho „doma.“ Doma je v uvozovkách, protože pán je bez domova posledních cca 10 let a žije na ulici spolu se svými několika psy.
Od této schůzky je náš kolega s klientem v intenzivním kontaktu několikrát do týdne osobně nebo telefonicky. Potkávají se jak v našem zázemí, tak i na ulici či na úřadech.
Jako velmi podstatné se ukazuje to, že klient má k sobě blízkého člověka v osobě case managera, který se o něho zajímá, pomáhá mu, neodsuzuje.
Častokrát funguje také jako někdo, díky komu může lépe zvládat frustraci z odmítnutí společností nebo z přibývajících bariér v řešení jeho situace.
Naše organizace v tuto chvíli nemá k dispozici svého psychiatra, proto bylo nezbytné najít lékaře, který by byl ochoten vzít si tohoto klienta do péče.
Vzhledem k charakteristice klienta, člověk bez domova, závislý na drogách, se psy, byl i tohle náročný úkol. Naštěstí se kolegovi povedlo nakontaktovat další (v tomto příběhu už třetí) organizaci, kde pracuje psychiatr, který se věnuje i nízkoprahovým klientům. Aktuálně je klient zamedikovaný, cítí úlevu v oblasti psychického prožívání.
Na naší službu se úzce navázal a společně s kolegou plánují kroky v dalších oblastech. Práce ve prospěch klienta je koordinovaná s odborníky z jiných spolupracujících organizací.
Se souhlasem klienta probíhají společné meziorganizační konference. Naším cílem je, aby mohl mít klient plnohodnotnější a spokojenější život. Do žádné z oblastí, na kterých společně s kolegou pracují, nebo budou pracovat ho nenutíme.
Na příkladu tohoto příběhu se ukazuje jak důležitá je multidisciplinarita a spolupráce více organizací ve prospěch klienta.
* Článek je sepsán na základě skutečného příběhu. Data jsou anonymizovaná
FB: Kontaktní centrum Progressive
Další příběhy od Progressive:
Terénní pracovník, teréňák, výměnář, ten s brašnou, pro některé káčkař, všechna tato oslovení slýcháme při práci v terénu. Tak
V našem dalším článku Vám představíme naše speciální terénní služby, které vykonáváme nad rámec standardních terénů, abychom se
V našem prvním článku jsme popisovali, co vlastně v našem terénním programu poskytujeme a jaké jsou jeho základní principy. Pojďte
HUSKY CZ, spol s.r.o. potřebují Váš souhlas s použitím souborů cookies, aby Vám mohli lépe přizpůsobit webové stránky a usnadnit jejich používání. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s uložením cookies do Vašeho prohlížeče, díky kterým využijete potenciál webu naplno. Podrobnosti najdete na stránce "Informace o cookies".
A během pár vteřin získej slevy a další skvělé výhody